Безпека відвідувачів: як організувати евакуацію у випадку надзвичайних ситуацій
Організатори офлайн-заходів мають розробити комплексну стратегію, яка враховує потреби різних відвідувачів та убезпечує під час надзвичайних ситуацій. Як подбати про людей з маломобільних груп населення та гостей з порушеннями зору або слуху? Далі – рекомендації.
- Підземне укриття
Якщо ви маєте на локації або поряд із нею підземне укриття на випадок повітряної тривоги, потурбуйтесь про те, щоб у ньому була можливість скористатись пандусом або ліфтом. Також має бути передбачена зона для сидіння людей, які користуються кріслами колісними. У холодний період року підготуйте ковдри та подбайте про можливі зігріваючі напої для всіх.
- План евакуації
Розробіть детальний план евакуації, який враховує потреби різних людей, зокрема й з порушеннями зору або слуху. Визначте безпечні шляхи виходу, встановіть яскраві та помітні напрямні знаки, а також іншу візуальну та аудіоінформацію, яка сприятиме швидкій евакуації гостей.
- Системи сповіщення
Встановіть різні системи сповіщення, які підходять для людей з порушеннями зору або слуху. Наприклад, використовуйте аварійне освітлення з яскравими сигнальними вогнями або світловими сигналами, миготливі ліхтарики та вібраційні пристрої.
- Звукові анонси та субтитри
Забезпечте регулярні звукові анонси з інструкціями та оголошеннями під час евакуації або надзвичайних ситуацій. Завжди надавайте субтитри на екранах або інформаційних табло, щоб люди з порушеннями слуху мали доступ до важливих даних.
- Доступність для маломобільних груп населення
Перевірте наявність безбар’єрних шляхів, пандусів, ліфтів та інших зручностей. Розгляньте можливість надання додаткової допомоги чи супроводу для цієї категорії відвідувачів.
- Комунікація та навчання
Забезпечте інформування та навчання персоналу щодо протоколів безпеки та потреб людей різних людей. Навчіть персонал використовувати мовні жести, картки з символами або інші способи комунікації, які можуть допомогти у спілкуванні з гостями.
- Взаємодія зі службами підтримки
Співпрацюйте з місцевими службами підтримки та організаціями, які взаємодіють з особами з інвалідністю, для отримання консультацій та рекомендацій щодо гарантування безпеки.
- Тестування та огляд
Періодично проводьте тренування, тести та огляди шляхів евакуації та систем безпеки. Перевіряйте їхню ефективність та намагайтеся врахувати будь-які елементи вразливості для людей з порушеннями зору, слуху та інших гостей.
* На основі Гайду безбар’єрних подій, створеного у межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів»
Матеріали статті подані в рамках поширення програми "Без бар'єрів", джерело: «Довідник безбар’єрності»