A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Вишгородської міської ради

Дитина з особливими освітніми потребами

Дата: 30.05.2024 13:05
Кількість переглядів: 23

Ілюстрація до статті

Кожна дитина і доросла людина унікальні та особливі по-своєму, а тому в кожного з нас є власні індивідуальні потреби: комусь потрібно приймати вітаміни, комусь ховатись від сонця через алергію або не їсти полуниці, комусь потрібна тиша для концентрації, а комусь — класична музика. Якщо ми маємо на увазі саме інклюзивну освіту, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». І це, до речі, єдиний випадок, коли коректно говорити «особливий». Маємо акцентувати, що дитина з особливими освітніми потребами — це людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі. Хто це може бути:

  • діти з інвалідністю;
  • діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;
  • безпритульні діти;
  • діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;
  • діти-сироти;
  • діти з дислексією (порушення, за якого людині важко читати), дисграфією (порушення, за якого людині складно писати) чи дискалькулією (порушення, виражене в нездатності людини до рахунку, розв’язання математичних задач);
  • діти, позбавлені батьківського піклування та інші.

Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.

Неправильно казати: Особлива дитина, Інклюзивна дитина, Дитина з інклюзією, Інклюзятко

Правильно казати: Дитина з особливими освітніми потребами (ООП)

Матеріали статті подані в рамках поширення програми "Без бар'єрів", джерело: «Довідник безбар’єрності»  

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора