Що робити, коли вам відмовляють у консультації за направленням лікаря?
Що робити, коли вам відмовляють у консультації за направленням лікаря?
Із 1 квітня українці можуть отримувати послуги, які входять до Програми медичних гарантій, безплатно. Для цього потрібне електронне направлення або від лікаря первинної ланки – педіатра, терапевта чи сімейника, з яким підписана декларація, або від лікуючого лікаря. Лікар створює таке направлення в електронній системі охорони здоров’я.
Вузького спеціаліста і конкретний заклад пацієнт може обрати самостійно, не спираючись на місце реєстрації чи фактичного проживання. Звернутись можна навіть у приватну клініку. Головне, щоб заклад мав договір із Національною службою здоров’я України.
Заклади, які мають договір з НСЗУ, можна подивитися на дашборді НСЗУ https://bit.ly/3dySV41. Також дізнатись про них можна, подзвонивши до контакт-центру НСЗУ за номером 1677.
Іноді пацієнти скаржаться, що їм відмовляють у безоплатній консультації за електронним направленням. Що робити в такому випадку?
1. Звернутись до головного лікаря медичного закладу.
2. Залишити скаргу на сайті Національної служби здоров’я https://bit.ly/2LbKwHa, заповнивши електронне звернення.
3. Подзвонити за номером контакт-центру НСЗУ 16-77. Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні.
Звертаємо вашу увагу, що дзвінок на 16-77 не є миттєвим рішенням проблеми пацієнта, яка стосується відмови лікаря у наданні безоплатної консультації. Оператор контакт-центру НСЗУ не подає офіційне звернення замість пацієнта. Але зафіксує факт порушення закладом умов договору з НСЗУ та допоможе правильно подати офіційне звернення.